Motivace - Co je nejdůležitější dovednost v podnikání, prodeji a managementu?

Jediný způsob, jak změnit společnost, je vedení lidí, leadership. A ti nejlepší lídři, vedoucí jsou mistři vlivu. Pokud chcete něco změnit, musíte umět přesvědčit a mít vliv. Pokud chcete něco změnit, sami to nezvládnete, potřebujete k tomu pomoc ostatních. Pokud chcete, aby lidi něco udělali, pokud chcete získat zdroje, musíte umět přesvědčit dodavatele, investory, kolegy, děti ve škole, společnost.

V leadershipu, managementu, podnikání a prodeji není důležitější vlastnost než přesvědčování a ovlivňování. Když umíte dobře a cíleně přesvědčit, pak neexistují hranice a limity, čeho můžete dosáhnout, co můžete uskutečnit. Dokážete přesvědčit, dokážete si získat lidi, ovlivnit systém, společnost, firmy, kolegy, kulturu.

Co se může stát, když se nenaučíte přesvědčovat?

Potkal jsem mnoho lidí, kteří hodně pracovali, dělali svoji práci s láskou, ale i přesto nebyli v životě úspěšní a cítili se nedocenění. A naprosto tomu rozumím, byl jsem ve stejné situaci. Přečtěte si můj příběh. Dnes často slyšíme, že když to budeme dělat s láskou, tak úspěch přijde sám. Slyšíme, že když budeme mít zápal a nadšení do práce, dobré nápady, tak se nám bude dařit.

Co rozděluje úspěšné od neúspěšných?

To, co rozděluje začínající podnikatele na úspěšné a neúspěšné, je jejich postoj. Pokud děláte svoji práci dobře, děláte ji s radostí a zároveň chcete, aby vás živila, musíte se k ní chovat jako k obchodu. Možná že jste strávili spousty hodin rozvíjením své dovednosti, tvorbou produktu, služby, ale to je jen jedna polovina rovnice. Nestačí věc jen umět, důležité je ji umět i prodat, přistupovat k ní jako k obchodu. Je důležité umět přesvědčit a prodat sám sebe.

Nedávno jsem v časopise Forbes četl rozhovor s Romanem Staňkem – nejúspěšnějším Čechem v Silicon Valley. V rozhovoru říká: „Nejdůležitější je umět svoje vize komunikovat. Spousta lidí má sice vize, ale neumějí je předat ani investorům ani zákazníkům ani interně.“

Vize jsou k ničemu, protože vás nikdo nepodpoří

Můžete mít dobrou vizi, ale když ji neumíte předat, tak vám je k ničemu, protože vás nikdo nepodpoří. Můžete mít dobrý produkt nebo službu, ale když ho neumíte prodat, nikdo si je od vás nekoupí a místo toho koupí horší produkt od zdatného prodejce.

Můžete být dobří ve své práci, ale pokud neumíte svoji práci prodat, tak vás nepovýší a nedají vám zaslouženou odměnu. A povýší komunikativnějšího kolegu. Těžce se vám bude začínat podnikat a získávat nezávislost. Možná nevyužijete příležitosti, která se vám naskytne. Nezvládnete vyjednávání a bohužel si vyjednáte horší podmínky. To jsou všechno příklady situací, které se staly i mně.

Jaký to ve vás vyvolává pocit, když slyšíte, o co vše můžete přijít, když s tím nic neuděláte? Ta cena, kterou za to zaplatíte, je opravdu vysoká.

Přečtěte si články o: motivace, obchodní dovednosti, prodejní dovednosti, komunikace, úspěch

Líbí se vám článek, sdílejte ho

Udělejte si test osobnosti

Nejčtenější blog o psychologii: Zaregistrujte se do newslettru a získejte test osobnosti zdarma.

Klikněte zde