Co musíte udělat, aby byl váš produkt úspěšný
Nedílnou součástí vyvíjení dobrého produktu je krok do neznáma. Jako zakladatel firmy v určitou chvíli prostě musíte věřit, že produkt, který vytváříte, bude úspěšný, ačkoliv pro to ještě nemáte důkazy.

Abyste se ale co nejdřív posunuli od naděje k jistotě, musíte si stanovit a ověřit dvě základní hypotézy.

Hypotéza hodnoty je předpoklad, že produkt vašim budoucím zákazníkům přinese určitou hodnotu a že takzvaní raní příznivci si váš produkt najdou a přijmou ho.

Hypotéza růstu zní, že váš produkt nebude atraktivní jen pro úzkou skupinu nadšenců, ale že s postupem času získá na trhu větší podíl.

Obě hypotézy musíte co nejdříve otestovat, protože do vývoje vašeho produktu má cenu investovat čas a energii jedině tehdy, pokud ověříte, že v obou případech jsou vaše předpoklady správné.

Vezměte si například Facebook. Této společnosti se podařilo ověřit obě hypotézy ve velmi brzkém stádiu růstu firmy, kdy sociální síť měla jen pár uživatelů.

Na raném Facebooku byli registrovaní uživatelé velmi aktivní a více než polovina z nich se na web přihlásila aspoň jednou denně, což byl velmi přesvědčivý důkaz pro hypotézu hodnoty.

Facebook měl navíc naprosto jedinečné tempo aktivace uživatelů, a proto se mu rychle dařilo proniknout na trh. Na vysokých školách, kde Facebook poprvé představili širší veřejnosti, si na síti během měsíce založilo profil více než tři čtvrtiny studentů – a zakladatelé přitom neutratili ani halíř za marketing. Potvrdila se tudíž i hypotéza růstu.

Takto silné důkazy přesvědčily investory, že síť má velký potenciál úspěchu, a v rané fázi firmy se nebáli investovat miliony dolarů.

Udělejte si test osobnosti

Nejčtenější blog o psychologii: Zaregistrujte se do newslettru a získejte test osobnosti zdarma.

Klikněte zde