Lidé neumí odpočívat. Proč je odpočinek pořádná fuška

Lidé jsou ve velké většině skvělými teoretiky odpočinku. Vědí, že odpočinek je důležitý a nezbytný, ale … na odpočinek “nemají čas.”

Je velmi pravděpodobné, že jediná forma odpočinku je pro vás spánek [https://www.janpatrman.cz/7-mytu-o-spanku-a-co-delat-abyste-se-dobre-vyspali/]. Když zcela mrtví upadnete do bezvědomí, domníváte se, že tělo se do rána zotaví. A děláte to tak dlouho, dokud nepřijde vážné varování v podobě nemoci nebo krize.

Výkon je stavěn nad vše ostatní

Moderní společnost vnímá odpočinek jako projev slabosti. Výkon je stavěn nad vše ostatní a bezúčelné zahálení za plýtvání časem a životem. Neschopností odpočívat trpí nejvíce vytížení manažeři.

Lidem bohužel často nedochází, že jakmile si odpočinou, tak budou efektivnější, zvládnou vyřídit úkoly rychleji a také budou pozitivně naladěni. A s dobrou náladou domluvíte vše rychleji bez výrazných zádrhelů a vše poběží v klidu a pohodě. A také budete mít vyšší odolnost vůči stresu.
Odpočinek je schopnost, které se mnoho lidí musí znovu naučit. Platí zásada, že člověk se sedavým zaměstnáním by měl odpočívat pohybem a naopak manuálně pracující člověk by měl ve chvíli volna zaměstnávat mozek. Pokud sedíte celý den v kanceláři, potřebujete najít motivaci si jít po práci zacvičit nebo zaběhat. Největší odměnou pro vás budou uvolněné hormony dobré nálady.

Oddych na předpis

Za odpočinek nelze považovat klimbání cestou z práce, nicnedělání v čekárně zubaře nebo brouzdání na internetu. Ideální time management [https://www.janpatrman.cz/jak-zacit-konecne-stihat/] odpočinku by se měl odvíjet od potřeb těla. Jestliže už neumíte odpočívat, počítejte s tím, že na začátku si budete muset odpočinek naplánovat, naordinovat. Začněte krátkými chvilkami odpočinku během dne, nejlépe mezi první a druhou polovinou pracovní doby.

Když pojedete na dovolenou, můžete si připravit program na období “nicnedělání”, ale nelpěte na jeho splnění. Místo toho buďte pozorní ke svým potřebám a vnímejte, co se vám chce a co nechce dělat. Nenuťte se do věcí jen proto, že jsou na programu. Nechte věci plynout, na nic netlačte a nic nehroťte.

Někdo se obává zastavit, protože se bojí, že mu v hlavě naskočí nevítané myšlenky, pochybnosti, obavy, strach. Vypnout myšlenky není jen tak jednoduché. Skvělým prostředkem k tomu je meditace. Meditace je stav bez myšlenek, který dá vaší mysli prostor si odpočinout. Problémy vytváří především napjatá mysl.

Líbí se vám článek, sdílejte ho

Test osobnosti

Udělejte si test zdarma

Klikněte zde >>
Share →