Ukážu vám ještě jedno magické slovo „zkus“.

Je to oblíbené slovo, když se snažíme někoho povzbudit nebo podpořit.

Podvědomé myšlení velmi důkladně a přesně provádí to, co mu řekneme – doslovně provádí instrukce, které dostane.

„Zkus to udělat.“ Podvědomé myšlení provede tento příkaz svědomitě a doslova, bude tedy zahájena zkouška něco vykonat, a to není totéž, jako že to bude uděláno. Slovo „zkus“ nás tedy programuje k neúspěchu. Nevhodným používáním tohoto výrazu můžete podkopávat to, čeho chcete dosáhnout vy, váš tým nebo vaše společnost.

Špatně formulovaná instrukce

• Zkus si s Petrem domluvit schůzku, možná budeš mít štěstí.
• Zkus nemít zpoždění.
• Zkus koupit mléko, až budeš ve městě.
• Zkus to zaplatit do konce týdne.

 

Správně formulovaná instrukce

Mnohem lepších výsledků dosáhneme, když každou z těchto vět podáme přesně znějícím příkazem.

• Domluv si s Petrem schůzku.
• Přijď včas.
• Kup mléko, až budeš ve městě.
• Zaplať to do konce týdne.

 

Seriál o tom, jak přesvědčit, vyjednávání, argumentaci, prodeji a obchodních dovednostech

  1. Rovnice úspěchu: úspěch = umět řemeslo + přesvědčit a prodat
  2. Jak spojky ovlivňují rozhodování a podvědomí
  3. Podvědomí nerozumí záporu. Neubližujte vaší komunikaci
  4. Jak k sobě hovoříte? Sebemluva vás olivňuje víc, než si myslíte
  5. Jak změnit názor protistrany? Základní pravidlo obchodu, vyjednávání a argumentace
  6. Některá slova programují k neúspěchu. Dejte si pozor
  7. Jak rafinovaně reagovat na námitky, aby si toho druhá strana nevšimla

 

Přečtěte si články na téma: obchodní dovednosti, prodejní dovednosti, rétorika, manipulace, argumentace, ovlivňování, přesvědčování, jak přesvědčit, vyjednávání, komunikační dovednosti, komunikace, verbální komunikace, manažerské dovednosti

Mít vliv

4 videa - Jak přesvědčit, mít vliv, prodat a argumentovat

Klikněte zde >>
Share →