fbpx

O spisovatelských začátcích, výhodách výuky a stárnutí

3x k zamyšlení

I.

Nikdy nebyla lepší doba pro lidi s vlastní motivací.

Každý, kdo je připojen k internetu, má na dosah ruky vzdělávací sílu univerzity a distribuční sílu mediální společnosti. Zvědavost, odvaha a vytrvalost jsou novými strážci brány.

II.

Nejnebezpečnější položky na vašem seznamu úkolů jsou ty, které vypadají jako příležitosti, ale ve skutečnosti odvádějí pozornost.

III.

3 tipy, jak začít psát:

1. Publikujte podle plánu. Důslednost rozvíjí schopnosti.

2. Sdílejte své psaní veřejně. Psaní je magnet. Přitahuje podobně smýšlející lidi.

3. Pište o tom, co vás fascinuje. Nemusíte být odborník. Zvědavost vede k odbornosti.

Inspirace z internetu

Britský filozof Bertrand Russell o tom, jak stárnout. (Russell to napsal v 81 letech a dožil se dalších 16 let.)

„Nejlepší způsob, jak překonat strach ze smrti – tak se to alespoň zdá mně – je postupně rozšiřovat své zájmy a činit je neosobnějšími, až kousek po kousku ustupují hradby ega a váš život se stále více začleňuje do univerzálního života.

Individuální lidská existence by měla být jako řeka: zpočátku malá, úzce sevřená ve svých březích a vášnivě se ženoucí kolem skal a přes vodopády. Postupně se řeka rozšiřuje, břehy ustupují, vody plynou klidněji a nakonec bez viditelného přerušení splynou s mořem a bezbolestně ztratí své individuální bytí.

Člověk, který ve stáří dokáže takto vnímat život, nebude trpět strachem ze smrti, protože věci, na kterých mu záleží, budou pokračovat. A pokud se s úbytkem vitality zvyšuje únava, myšlenka na odpočinek nebude nežádoucí.

Přál bych si zemřít ještě při práci, s vědomím, že jiní budou pokračovat v tom, co já už nemohu, a spokojen s myšlenkou, že to, co bylo možné, bylo vykonáno.“

Zdroj: How to Grow Old

Sebereflexe

V čem je s vámi těžké pracovat? Co se z toho můžete naučit?

Udělejte si test osobnosti zdarma

Biorytmická terapie

Proces harmonizuje tělo, emoce, mysl

Biorytmická terapie

Proces harmonizuje tělo, emoce, mysl

Udělejte si test osobnosti