Jak komunikovat zvýšení ceny

 

Měli jste někdy pocit, že je potřeba zvýšit cenu, kterou si účtujete, ale oddalovali jste to kvůli strachu?

Možná jste si představovali situaci, že jakmile cenu zvýšíte, vaši klienti u vás přestanou nakupovat nebo vás dokonce opustí.

Témata, která se týkají ceny, jsou velmi komplexní a důležitá, a proto jsem se již dříve zabýval otázkou „kolik si mám účtovat“.

 

Obvykle nás brzdí předsudek – lidé nebudou ochotni zaplatit více za naše služby.

Ale …

Co myslíte – od koho by si maminka chtěla nechat vyfotografovat novorozená dvojčátka?

  1. Od Pepy, který fotí kde co, počínaje baráky, přes portréty a krajiny, a za svoji práci si účtuje 500 Kč?

nebo

  1. Od Romana Vaculíka, který se specializuje na focení dětí do 3 let, do focení dává svoji vášeň a umí zachytit jedinečné okamžiky? Jeho fotky jsou opravdu výjimečné a on zná potřeby maminek. Za svoji práci si účtuje 3 500 Kč.

 

Připravte si scénář, jak budete komunikovat zvýšení ceny s klientem.

 

Dobrý den, milý kliente,

rádi bychom vám poděkovali za spolupráci a jsme velmi rádi, že v minulém roce jsme vám pomohli … (zorganizovat váš email a tím vám ušetřili 8 hodin týdně). Také jsme vám doporučili 19 nových klientů, kteří vám přinesli… (XXX peněz), A, B, C …

Pro příští rok jste zmiňovali, že je pro vás důležité X, Y, Z.

Velmi rádi bychom pro vás udělali X a věnovali se této činnosti 1 hodinu týdně jako nadstandardní službě.

Rádi bychom vás také  informovali ještě o jedné věci. Momentálně jsme důslednější a opatrnější při výběru klientů. S vámi máme výjimečný vztah a jsme rádi, že jsme vám mohli  … ušetřit XXX.

Momentálně měníme naše ceny pro příští rok z původních 800 Kč za hodinu na 1 100 Kč za hodinu. Pokud vám tato změna nebude vyhovovat, dejte nám vědět, a my vám rádi doporučíme někoho, kdo bude lépe vyhovovat vašim finančním možnostem.

Pokud vám tato cena vyhovuje, Zde je náš plán, co pro vás uděláme v následujících 30, 60 a 90 dnech.

 

Pojmenujte hodnotu, kterou vytváříte

Ve vašem scénáři musíte být konkrétní v tom, jak jste klientovi pomohli a jak mu pomůžete v budoucnu. Je důležité, aby se dozvěděl, jakou hodnotu pro něj má vaše služba. Nepředpokládejte, že to vaši klienti tuší.

 

Klikněte na tlačítka níže a sdílejte tento článek na Facebooku a na Twittru.

Udělejte si test osobnosti

 

Test osobnosti