Jak změnit sami sebe?

Nejspolehlivějším způsobem, jak si zajistit lepší budoucnost, je změnit sám sebe.

Většinu energie spotřebujeme na běžné denní starosti. Je zajímavé, že lidi, kteří mají potřebu uspět, zanedbávají dlouhodobé cíle. Místo toho se věnují každodenním starostem a na změnu jim nezbývá čas a ani energie.

Z tohoto důvodu se vysněná budoucnost ztrácí v dalekém oparu. I když o ní máme určitou představu, vnitřně ji nevěříme a cítíme, jak je nereálná.

Většina lidí svůj dlouhodobý cíl doslova „prošustruje“ za spoustu malý úkolů a činností: za posílání textovek, emailů, sledování Ordinace v růžové zahradě nebo brouzdání na Facebooku. Tito lidé prožijí den, aniž by část své energie a času věnovali tomu, po čem touží.

Dejte životu smysl

Dát svému životu smysl znamená najít a dosáhnout něčeho, co přesahuje každodennost. Ale jak to najít? Existuje na to jednoduchý trik. Představte si sebe na svém pohřbu, představte si, že se budete ohlížet za svým životem. Čeho byste nejvíce litovali, kdybyste to neudělali?

Nejste bohužel tak výjimeční…

Jeden z důvodů, proč se nám nedaří dosáhnout svého cíle, jsou sebeiluze. Iluze, že naše schopnosti jsou výjimečné a nadprůměrné. Krutá pravda je, že většina z nás nemůže být výjimečná. Toto uvědomění je důležité, abyste si uvědomili, kolik sil a úsilí musíte vynaložit k dosažení cíle.

Brzdy úspěchu

Výzkumy poukazující na to, že minimálně hodinu denně se v myšlenkách zabýváme budoucností. Ale i přesto málokdo z nás uspěje. Proč? Existují 2 důvody:

První – jsme přehnaně optimističtí, očekáváme, že v budoucnu se objeví naše lepší já. Já, které nebude líné, bojácné, otálející a které bude svědomitější.

Druhý – podceňujeme úsilí, které musíme svému snu věnovat. Úsilí, bez kterého naše sny nemají šanci na uskutečnění.

Na druhé straně je ale dobře že takové sebeoklamávající mechanizmy máme. Bez nich bychom se totiž do ničeho nepustili. Proto od úspěšných lidí můžete často slyšet: “Na začátku jsme byli naivní.”

Lepší budoucnost bolí

K tomu, abychom se změnili, si musíme osvojit nové návyky a instinktivní chování. Končíte v práci, jste utahaní a nejradši byste šli domů a tam si sedli k televizi nebo počítači. Místo toho čapnete tašku s věcmi na cvičení a vyběhnete směr fitko. To vše uděláte dřív, než vymyslíte deset dobrých důvodů, proč se dnes vyhnout cvičení.

Abychom věci změnili, musíme si být vědomi úkolů, které ke změně vedou. Některé jsou pětiminutové, jiné zaberou dny a týdny. Některé jsou i sekundové, místo po nezdravém chlebíčku sáhnete po zdravém jabku.

Nesmíte zpohodlnět na dlouho

Také musíte počítat s tím, že naše odhodlání má výkyvy. Jednou jsme více motivovaní, jindy méně, někdy si dopřejeme více odpočinku. Není třeba se z toho hroutit a obviňovat se ze selhání. Důležité je vědět, že nemůžete zpohodlnět na dlouho.

Líbí se vám článek, sdílejte ho

Udělejte si test osobnosti

 

Test osobnosti