Když máte opravdu inovativní nápad, nenechte se od něj odradit jen proto, že pro něj ostatní nemají pochopení

E-mail nás dnes doprovází na každém kroku a jen těžko si představíme, jaké to bylo, než vůbec vznikl. Vytesávali jsme snad vzkazy do kamenných destiček nebo něco takového?

E-mail vznikl sice už kolem roku 1960, ale k jeho obrovského rozšíření došlo až v devadesátých letech díky dvěma průkopovým podnikatelům: Sabeeru Bhatiovi a Jacku Smithovi.

Až do poloviny devadesátých let byl téměř každý e-mail pracovní. A už to vypadalo, že tak to prostě zůstane. Byla to doba, kdy byl váš pracovní e-mail prostě vaším e-mailem.

Takže když Bhathia a Smith přišli se svým nápadem na web, kde si bude moci svůj e-mail založit kdokoli, odezva nebyla příliš optimistická. Dokonce je odmítlo několik investorů.

Nakonec si ale své podporovatele našli a tak v roce 1996 Bhatia a Smith založili Hotmail. Tato služba se velmi rychle rozšířila a do roka se mohla chlubit celými sedmi miliony uživateli. To bylo částečně díky chytrému nápadu zakladatelského dua přidat krátkou reklamu do zápatí každého odeslaného e-mailu.

Brzy na to byla společnost odkoupena Microsoftem za 400 milionů dolarů!
A jaké z toho plyne ponaučení?

Když máte opravdu inovativní nápad, nenechte se od něj odradit jen proto, že pro něj ostatní nemají pochopení.