Prodej je dnes součástí téměř každého zaměstnání

Přestože podomní prodejci, kteří nabízeli vše od kuliček proti molům po prachovky, už téměř vymizeli, prodej jako takový je stále stejně důležitý, jako býval, a postupně se stává součástí každé práce.

Ve velkých společnostech se tradiční hranice mezi prodejním oddělením a ostatními postupně ztrácí. Inženýři, produktoví designéři a pracovníci zákaznického servisu jsou v neustálém kontaktu se zákazníky a mohou tedy pomoci zvýšení prodeje. Například zisk softwarové společnosti Atlassian byl v roce 2011, kdy ve firmě nebyl jediný prodejce, jen kolem 100 milionů dolarů.

Heslo „všichni jsme prodejci“ se týká i podnikatelů, kteří budou brzy tvořit hlavní pracovní sílu ve Spojených státech. Začínající start-up si většinou nemůže dovolit prodejní oddělení, a tak musí prodávat každý.

Prodej se postupně dostává do všech povolání a výzkumy navíc ukazují, že lidé ztratí v průměru 40 % svého času v práci takzvaným neprodejním prodejem. To znamená, že přemlouvají, přesvědčují a ovlivňují ostatní. Jinými slovy, téměř polovinu času v práci trávíme snahou ovlivnit ostatní.

Neprodejní prodej je možná nejdůležitější v oblastech vzdělávání a zdravotnictví. Učitel přesvědčuje studenty, aby vkládali čas a úsilí do vzdělání, doktor přesvědčuje pacienty, aby se vzdali tlustého masa pro své zdraví. Sektor vzdělávání a zdravotnictví nabízí v současnosti nejvíce pracovních míst ve Spojených státech a stále rychle roste. Je zřejmé, že ovlivňování lidí je tedy stále důležitější.

Taková přeměna v prodejních i neprodejních oborech si žádá, aby většina z nás měla v sobě kus obchodníka.

Udělejte si test osobnosti