fbpx

Ranní rituály pro prokrastinátory

Ranním rituálům se právem připisuje téměř magický účinek. Díky nim jste produktivnější, rychlejší a máte lepší náladu. Každý úspěšný člověk má svou vlastní strategii, co udělá ráno jako první, a bez výjimky se jedná o přesný sled úkonů.

Nejlepší zpráva je ovšem ta, že existuje lék i pro sovy nebo chronické prokrastinátory. Tedy pro vás, kteří zamačkáváte budík a do té poslední možné chvíle ležíte v posteli. Tady je.

Rozdělte čas do jednotlivých bloků

Hodina před odchodem do práce je hodně času. Najednou ale při tom protahování a připravování zjistíte, že už je čas jít, a vy jste se ještě ani neoblékli. Místo zmateného pobíhání nebo přílišného loudání rozdělte tuto hodinu do velmi krátkých časových bloků. Tím využijete každou minutu a zároveň se nebudete stresovat, co všechno chcete stihnout.

První tři minuty BEZ telefonu

Přinejmenším první tři minuty po probuzení si nehrajte na telefonu ani jiném zařízení. Pokud ho používáte jako budík, použijte jej pouze k tomu. Nechte se probudit, zamáčkněte zvonění a zařízení odložte.

Není to nijak dlouho, 180 vteřin. Místo hraní si představujte, jak chcete nový den prožít. Abyste došli cíle, potřebujete znát směr. Proto ta chvilka úvah.

Pět minut uvědomělé všímavosti

Posaďte se na posteli, zhluboka se nadechujte nosem a vydechujte ústy. Zklidněte myšlenky a nechte tělo, ať se po šoku z budíku opět upokojí a přirozeně se probere. Připomíná vám to meditaci? Přesně o to se jedná. Začátek bude možná těžký, ale cvičení dělá mistra. Myšlenky nechte klidně bloudit, důležité je, že během tohoto cvičení se ony i tělo nádherně uvolní.

Pět minut zapisujte myšlenky

Pořiďte si notýsek a pět minut si každé ráno zapisujte vše, co vás napadá. Snadný a nenásilný způsob, jak rozvinout mysl v kreativitě. Není třeba zapisovat smysluplné vyprávění, ať už vymyšlené, nebo co jste prožili včerejší den. Zaznamenávejte krátké útržky myšlenek, nápady, popisy, oblíbená slova. Jedná se o typ psychohygieny. A jak už jsme zmínili, nastavíte mysl na kreativnější notu.

Pět minut na rozřazení úkolů

Sepište všechny povinnosti tohoto dne a seřaďte je. Na první místo patří neodkladné, na kterých nezávisíte jen vy. Například na vaše dokončení čeká někdo další apod., zkrátka na úkolu nepracujete jen vy. Na tomto místě jsou také povinnosti, do kterých se vám nejméně chce. Na těch totiž strávíte nejvíc času a čím déle je budete odkládat, tím spíše se stane, že je nedokončíte vůbec. Na druhém místě jsou úkoly dlouhodobé. A na třetím ty, které děláte pro někoho jiného.

Vedle každého úkolu si též poznamenejte, jak dlouho na nich budete pracovat. Nezapomeňte, že pracovní den má jen osm hodin. Takže na naléhavé máte například tři hodiny, nad dlouhodobými ale strávíte jen 90 minut.

Deset minut na ráno s rodinou

Máte za sebou 18 minut práce na sobě. A kolik jste toho stihli! Teď přichází na řadu nejpříjemnější část rána. Povídejte si se svou druhou polovičkou, věnujte se domácím mazlíčkům, hrajte si s dětmi. A mezitím se samozřejmě oblékněte, nasnídejte a zabalte oběd na odpoledne.

Nakonec

Hlavně na začátku se dost možná stane, že jeden den na všechno zapomenete a opět dorazíte do práce rozcuchaní a s nedopitým hrnkem kafe od snídaně. Nevyčítejte si to, vytvoření nového zvyku nějakou chvilku trvá. Důležité je další den začít odznovu. Od toho ta rána přece jsou. Začíná nové ráno a s ním nové příležitosti.

Udělejte si test osobnosti zdarma

Biorytmická terapie

Proces harmonizuje tělo, emoce, mysl

Biorytmická terapie

Proces harmonizuje tělo, emoce, mysl

Udělejte si test osobnosti