Mnoho lidí, když se dostane do nepříjemné situace, neumí pohotově a vhodně zareagovat.
To špatně ovlivňuje, co si myslí sami o sobě,
Můžou to být situace:
Z těchto situací chceme vyjít sebevědomě a sebejistě. Chceme být pohotoví, trefní a vtipní. Obzvlášť, pokud jsou kolem nás kolegové nebo publikum. Bohužel, většinou nám to nejde.
Mnoho lidí nereaguje vůbec, mlčí a stává se tak vlastně nedobrovolnou obětí situace nebo útoku. Udiveně s otevřenou pusou koukají a na nic se v ten moment nezmůžou. Nechají si všechno líbit a nehájí své zájmy, které jsou pro ně důležité.
Následky bývají osudné.
Býváme pak naštvaní, na toho, kdo nám ublížil a hlavně na sebe, že si to necháme líbit. Připadáme si neschopní, slabí a pomalu si přestáváme vážit sami sebe. To nahlodává naši sebedůvěru, naši osobnost a charakter. Což následně ovlivňuje náš život, naše chování i naše výsledky a úspěchy.
Mívá to tři příčiny:
Zjistíte, že být pohotový není zase taková věda, když vám někdo ukáže, jak na to.
Obvykle neumíme zareagovat, protože jsme nepříjemně překvapeni. Ale pokud máme naučené techniky a metody, jak se zachovat, co říct a jak reagovat. Už nejsme vlastně zaskočeni a nesnažíme se honem něco vymyslet. Jsme připraveni.
Povím vám příběh mého kamaráda, který pracoval na kontrolingu, měl taky problémy s pohotovostí. Neuměl reagovat a bránit se v neobvyklých a vyhrocených situacích. Proto měl o sobě nízké mínění. Podceňoval se a nevěřil si. To ovlivňovalo jeho výkony a vytvářelo nelichotivý obraz, jak ho vnímalo jeho okolí.
Uvědomoval si, že lidé, kteří působí sebevědomě a suverénně jsou v životě úspěšnější. Začal se zabývat asertivitou a dvakrát navštívil seminář slovní sebeobrany. Postupem času se jeho chování a vystupování změnilo.
A výsledek … generální ředitel si samozřejmě všiml, že má ve financích rozhodného člověka, který v nepříjemných situacích zachovává chladnou hlavu, umí reagovat pohotově, inteligentně a často i s vtipem a na poradách si vždy vše obhájí.
Po roce a tři čtvrtě je z něj finanční ředitel. Změnilo se jeho chování, charakter i výsledky.
Nebýt oběť v neobvyklých situacích a zachovat si suverenitu není opravdu nic těžké. Jen jste se možná tímto tématem nezabývali.
Bohužel to, jak se v těchto situacích chováte, co všechno si necháte líbit, jak umíte dobře vyjednávat nebo, jak se zachováte v trapných situacích, velmi ovlivňuje vaši osobnost, chování a obraz, který jste si sami o sobě vytvořili na základě vašeho hodnocení a hodnocení vašeho okolí.
Hodně lidí má strach, uvědomují si, co dělají špatně a nic s tím nedělají. Budou s tím žít celý život.
Do sebe a do své dovednosti umět pohotově reagovat v nepříjemných situacích a zvládat náročnou komunikaci investujete:
Na seminář “opravdu produktivní” dávám záruku vrácení peněz bez jakéhokoliv zdůvodňování. Když na konci programu nebude spokojení. Přijdete po semináři ke mně a řekněte, že chcete vrátit peníze.
… přál bych si, abych vám mohl říct, že po semináři budete bravurně zvládat jakoukoliv nepříjemnou situaci. Ale to bych vám lhal. Samotnému mi občas dojdou slova.
Po absolvování semináře se vám dovednost reagovat zlepší tak o 30%. Když si po určité době projdete poznámky ze semináře nebo podíváte na web, zase se zlepšíte. Je to konstantní práce. Bohužel jsem ještě nevymyslel tabletku na to, jak se chovat pokaždé suverénně.
K cíli vede mnoho cest za dramaticky rozdílných podmínek.
Metodika vzdělávání je založena na vyvolávání a upevňování okamžiků, kdy se nám daří, kdy nám věci jdou od ruky. Tyto okamžiky nebývají náhodné, jen si jich nevšímáme.
V těchto okamžicích se během krátké doby dostaneme o notný kus dál. Například za 1 měsíc můžeme pokročit v angličtině dál, než za 3 roky předchozího studia.
Trénink je založen na níže uvedených metodách. Tyto metody jsou svým způsobem výjimečné a velmi účinné.